Viu Montjuïc el Parc de la Cultura

Dia: dissabte 8 i diumenge 9 d’octubre de 2022
Hora: tot el dia
Lloc: Parc de Montjuïc
Durant el cap de setmana del 8 i 9 d’octubre, els barcelonins i barcelonines podran gaudir de més de 60 activitats proposades per una trentena d’equipaments de Montjuïc. Les activitats combinaran itineraris guiats pel parc amb jornades de portes obertes i visites guiades a les exposicions, així com actuacions de música, dansa i teatre. A més, l’edició d’enguany també incorpora una zona de restauració i esbarjo als jardins de Joan Brossa.
Tota la programació de #ViuMontjuïc es pot trobar al programa online i en aquesta edició, l’Institut Botànic de Barcelona hi torna a participar col·laborant en dues activitats:
- Se’ns moren les plantes, en col·laboració amb la Fundació Teatre Lliure i el Jardí Botànic de Barcelona.
- Focjuïc? Boscjuïc! Una passejada preventiva per la muntanya de Montjuïc, amb la col·laboracio de l’Espai Bombers i el Jardí Botànic de Barcelona.
Se’ns moren les plantes

Se’ns moren les plantes és una peça nascuda del diàleg dels artistes Xesca Salvà i Marc Villanueva Mir -residents la temporada passada al Teatre Lliure amb el personal de l’Institut Botànic de Barcelona, que confronta la pràctica humana d’anomenar, arxivar i preservar la natura (fins i tot de reproduir-la) amb la intuïció d’altres maneres d’entendre la realitat, en què els éssers humans no són els únics agents dels canvis i transformacions del paisatge.
La peça itinerant explora els lligams entre botànica, al·lucinació i colonialisme, a través d’una passejada sonora per Montjuïc guiada per una directora de so cinematogràfic, així com per les veus de botàniques, jardineres i altres criatures invisibles que viuen al sotabosc.
Durant els dies 8 i 9 d’octubre, l’activitat serà gratuïta i tindrà lloc de 18:30 a 20:15 hores sortint de la plaça Margarida Xirgu i és necessària la inscripció prèvia. També és podrà participar en l’activitat els dies 14, 15, 16, 21, 22 i 23 d’octubre prèvi l’adquisició d’entrades amb un preu de 15€.
Focjuïc? Boscjuïc! Una passejada preventiva per la muntanya de Montjuïc

Montjuïc és un dels pulmons verds de Barcelona i, en estar sotmès a una intensa activitat humana, esdevé especialment vulnerable als incendis forestals.
Amb un format d’itinerari, passejarem per l’interior del Jardí Botànic, els participants travessaran una de les pinedes de la muntanya i finalitzaran l’activitat davant del vehicle pedagògic dels Bombers. Durant 90 minuts es compartirà la problemàtica del foc i es donaran a conèixer els principals consells de prevenció a tenir en compte, així com les actuacions a emprendre en cas d’emergència.
L’activitat tindrà lloc dissabte 8 i diumenge 9 d’octubre de 10:00 a 12:00 hores al Jardí Botànic i és necessari inscriure’s prèviament.