Nit Europea de la Recerca 2021: Dones i recerca

Data i hora: dimecres 22 de novembre, de 15 a 16:15 hores
Lloc: Centre Cívic Vil·la Urània
Ponent: Dra. Sònia Garcia, Investigadora Ramón y Cajal de l’IBB
La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment que se celebra cada any l’últim divendres de setembre en més de 300 ciutats de 30 països de tota Europa. El seu objectiu és apropar la recerca, la innovació i els seus protagonistes, els científics i científiques, a la ciutadania d’una forma planera i divertida. D’aquesta manera, escoles, famílies i canalla fins a joves o adults de totes les edats, poden conèixer i ser partícips de la ciència del nostre territori a través de diverses activitats: tallers, xerrades, espectacles, experiments, observacions astronòmiques i jocs.
A l’edició de 2021, la Dra. Sònia Garcia, investigadora de l’Institut Botànic, participa al Bloc I de Xerrades científiques a Vil·la Urània. Dimecres 22 de setembre, al centre cívic, es presentaran tres xerrades de divulgació científica sobre història i societat i genètica i biologia molecular:
-
- “Síntesi facilitada”: ballant a la vora de la complexitat molecular, Ouldouz Ghashghaei (Universitat de Barcelona)
- Els brigadistes internacionals xinesos a la Guerra Civil, Carles Brasó-Broggi (UOC (grup ALTER))
- Dones i recerca, Sònia Garcia (Institut Botànic de Barcelona)
En aquesta xerrada es farà un breu repàs a figures femenines en el món de la recerca (en particular en els camps de la botànica, genètica i biologia molecular) i es reflexionarà sobre el paper i la idiosincràsia de les dones en aquest àmbit.
Més informació:
Bloc I de Xerrades científiques a Vil·la Urània